02-06-2014

kobe maakt een museum

Enige weken geleden las ik in Trouw een recentie van het prentenboek: 'Kobe maakt een museum' van Ashild Kanstad Johnsen uitgegeven door De Vier Windstreken.
Een prentenboek voor kinderen over verzamelen, museum en recycle. 
"Die moet ik hebben!" dacht ik.
Het boek gaat over Kobe maar had ook over mij kunnen gaan. Verzamelen, verzamelen, broek-en jaszakken vol. Wat je allemaal met je verzameling kunt doen wordt in het boek op een hele mooie heldere manier verteld. Een heel herkenbaar moment voor mij is als het mis lijkt te gaan omdat het allemaal veels te veel spullen zijn. Het gebeurt mij ook regelmatig dat ik om kom in de zooi. De zooi die ik verzamel en de zooi die anderen voor mij verzamelen, voor mijn kunst en de workshops.
Maar het komt allemaal goed.
Komende weken zullen mijn lessen aan kleuters op basisschool de Krullevaar in het teken staan van dit boek. Het sluit prima aan bij het Piramide thema: kunst.
Ik ben niet alleen nieuwsgierig naar het eindresultaat maar vraag mij ook af of dat allemaal wel past in mijn lokaal: de verzameling van 90 kleuters.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten